26 Temmuz 2010 Pazartesi

Icecrown Citadel rehberi, Normal ve hard mode boss taktikleri. (Part 2)

Uzun tembelliğin ardından sonunda dün gece başladığım part 2 bitti :) İki partı tek mesaj halinde birazdan tekrar paylşacağım.

The Crimson Hall

Plagueworks'ün ten çıkınca sol tarafta bulunan üç kanat arasında ortadaki olandır. Bu kanatta iki boss bulunmaktadır. Bu bosslar Blood Prince Council ve Blood-Queen Lana'thel'dir.


Blood Prince Council

Trash mobları kestikten sonra geniş bir odada Blood Queen'i görürüz. Blood Queen e yaklaştığımızda Blood Queen üst kata çıkar ve o an için ölü olan Council'i canlandırma işlemini başlatır.

Blood Council toplamda üç bosstan oluşmaktadır. Her boss un kendine has özellikleri bulunmaktadır. Bu üç bosstan 2 tanesinin canı %0 diğeri ise %100 canla combata başlar. Combat ilerledikçe canı çok olan değişecektir. Dps her zaman canı çok olana dps yapacaktır. Çünkü diğer iki boss a vurmanız bir kazanç sağlamamaktadır. Vurmamız gereken boss un üzerine Invocation of Blood adlı buff gelir.

Bosslar, özellikleri ve tanklanma şekilleri ise şöyle:

Prince Keleseth:
Odaya girdiğimizde bize göre solda duran bosstur. Bu combatın zor yanlarından biri Prince Keleseth'in tanklanmasıdır. Prince Keleseth'i bir shadow pries, warlock ya da bir tank tanklayabilir. Tanklarken aggro üretmenin dışında Keleseth'in çıkardığı Dark Nucleus'lara küçük hasarlar vererek aggrolarını almak gerekmektedir. Bu Dark Nuecleus'lar odanın içerisinde rastgele yerlerde çıkmaktadır ve oldukça az canları olduğundan dps in onlara vurmaması gerekmektedir. Dark Nuecleus'un aggrosunu alan tanka bu mor toplardan bir kablo bağlanır. Bu tank her bir top için alınan shadow hasarı %35 azaltmaktadır. Böylece Keleseth'in vurduğu shadow lance gibi skillerden oldukça az hasar alırız. Keleseth Invocation of Blood'ı aldığında vurduğu shadow lance ,Emprowered shadow lance'e dönüşür. Normal mode da 10 mande 78k-82k 25 mande 90k-94k gibi bir hasar verir. Bu nedenle mor topları toplamak özellikle heroic mode larda oldukça önemlidir.

Prince Taldaram:
Odaya girdiğimizde bize göre sağda duran bosstur. Üç boss arasından en sorunsuzu diyebilirim. Taldaram'ın vurduğu tanka hareket kabiliyetini %20 azaltan bir dot bıran bir skill atar. Bunun dışında raidden rastgele birini seçerek bu kişiye turuncu büyük bir top atar. Bu top hedefine gidene kadar etrafında bulunan tüm targetlara küçük hasarlar vererek küçülür ve hedefine gittiğinde ne kadar geç gittiyse o kadar az hasar verererk patlar.. Prince Taldaram Invocation of Blood'ı aldığında bu topu attığı kişi olabildiğince uzakta durmalıdır. Aksi halde oldukça büyük bir hasar vererek patlar ve o bölgede bulunanları öldürebilir.

Prince Valanar:
Ortadaki bosstur. Bu combattan nefret etmemize neden olan tüm pislikler onun başının altından çıkar. Invocation of Blood ilk olarak onun üzerinde iken combat başlar. Pislikleri şöyledir:
Kinetic Bomb: Odanın rastgele biryerinde aşağı doğru düşen bir top çıkar. Bu topa vurulan tüm hasarlar "absord" edilir fakat topa vurduğunuzda top emdiği hasarla birlikte sıcak hava balonlarına sıcak hava verilmiş gibi yükselir :D Eğer top aşağı düşerse patlar ve odadaki çok geniş bir bölgede bulunan herkese knock back atar ve 15k-20k gibi bir hasar verir. Bu nedenle bu topların düşürülmemesi gerekmektedir. Peti olan classlar petlerini bu topun üzerinde bırakabilirler. Kinetic Bomb bir süre düşmediği takdirde kaybolur.
Shock Vortex: Valanar'da Invocation Of Blood varken bu skill i cast eder. Raiddeki herkese atılan bu debuffı aldığımızda 12 yard etrafımızda kimse olmamalıdır. 12 yard içinde bulunan oyuncular birbirlerine knock back atar ve 5000-10000 civarı bir hasar verir.
Empowered Shock Vortex: Valanar odaki rastgele birinin bulundu yere shock vortex summon eder. 30 yard çapı olan bu alanda bulunanlar hemen çıkmadıkları takdirde knock back yerler.

Hard Mode Farklılıkları:
Blood Prince Council gerek normal gerek hard mode da can sıkıcı bir bosstur. Hard mode da tüm bosslar ve skiller daha fazla vurmaktadır. Bunun dışında en büyük farklılık ise hareket ettiğinizde üzerinizde bir debuff stucklenmektedir. Bu debuff saniye bazında hasar vermektedir ve stuck arttıkça daha fazla vurmaktadır. Bu nedenle durduğumuz yerleri iyi seçmeli ve mecbur kalmadıkça hareket etmemeliyiz.


Blood-Queen Lana'thel:
Blood council i kestikten sonra odanın sağında ve solundaki kapılar açılır. Bu kapılardan herhangi biriniden giderek trashi kestikten sonra BQ'in odasına geliriz.

Blood Queen dps classların en sevdiği boss diyebilirim.

Blood Queen combatı bana göre icc içerisindeki en eğlenceli combatlardan biridir. Boss combatın başında en yüksek hasarı veren kişiyi ısırır. Bu ısırdığı kişi 15k-20k civarı bir hasar alır. Isırılan kişinin üzerinde bir debuff gelir. Bu debuff o kişinin %100 daha fazla vurmasını ve vurduğu hasarın %15'inin kendisine heal olarak dönmesini sağlar. Ayrıca bu debuff ı alan kişi aggro üretmez. debuff ın 10 mande 75 saniye, 25 mande 60 saniye süresi vardır. Bu 75 saniye sonunda vampir e dönüşürsünüz ve birisini ısırmadığınız takdirde vurduğunuz hasar %100 canınız %300 aldığınız heal %1000 artar ve blood queen tarafından mc ye alınırsınız. Bu mc olan kişileri kurtarmanın yolu yoktur. Bu nedenle ısırma olayını dikkatli yapmanız gerekmektedir. Vampir olduğunuzda action barınız değişir ve 1 tuşunun olduğu yere ısırma skill i gelir. Isıracağınız oyuncunun yanına gidip oyuncuyu hedef aldıktan sonra skill i kullanır ve o kişiye de debuff ı bulaştırırsınız. Isırılan herkes ilk ısırılan oyuncunun aldığı debuff ı alır. Bu sayede vampir sayısı 1/2/4/8/16 şeklinde artar.
Boss raidden rastgele birine Shroud of Sorrow adlı skill i atar. Bu skill in atıldığı kişi 2 saniye boyunca etrafına ve kendisine 4500 hasar verir. Bu nedenle de combatta iyi bir şekilde dağılmak gerekmektedir. Bu skill i melee ve tanka atmamaktadır.
Blood Queen 10 mande 2, 25 mande 3 kişiyi seçer ve bu kişileri kablo ile birbirlerine bağlar. Bu bağlanan kişiler önceden belirlenen bir noktada o an yaptıkları ne olursa olsun bırakıp toplanmalılar. Aksi halde oldukça fazla hasar alacaklarından ölebilirler. Ayrıca bu kablo ile bağlananların oluşturduğu üçgenin içinde kalan tüm oyuncularda belirli bir hasar almaktadır.
Boss raidden rastgele birini seçer ve bu kişiye swarming shadows adlı skill i atar. Bu skill toc 2. boss undaki ateşle aynı işlevlidir. Bu ateşi alan kişi odanın olabildiğince kenarından giderek bu ateşi o bölgeye yaymalıdır. Paladinler balon açarak ateşi tek noktada tutabilir mage ler ice block ile debuff ı silerek ateşin çıkmasını engelleyebilirler.
Boss tanklanırken tanka ve tanka en yakın oyuncuya bir kablo bağlar. Bu kablo sayesinde tankın aldığı hasarın aynısını bu oyuncu da yiyeceğinden main tankın yanında off tank bulunmalıdır.

Boss belirli aralıklarla odadaki herkese fear atacaktır ve odanın ortasından havaya yükselecektir. Bu sırada raiddeki herkes odaya dağılmalıdır. Birbirine 6 yard veya daha yakın duran oyuncular birbirlerine 9-12k gibi bir hasar vereceklerdir. Bu durum 6 saniye sürmektedir. Bu sürenin sonunda boss aşağı inecek ve combat kaldığı yerden devam edecektir.


Hard Mode Farklılıkları:

Blood Queen'in hard mode unda herşey çok daha fazla vurmaktadır. Bunun dışında her ısırıkta boss'un Shroud of Sorrow skill i %5 daha fazla vurmaktadır.


The Frostwing Halls:

3. wing olan Frostwing Halls iç kısımda sağ tarafta bulunmaktadır. Bu wingde 2 boss bulunmaktadır. Ayrıca ilk boss olan Valithria Dreamwalker'dan önce 1 emblem of frost atan bir mini boss vardır.

Valithria Dreamwalker:

Icecrown Citadel'de öldürmek yerine heal attığımız bir bosstur.
Odaya girdiğimizde bize dost olan Dreamwalker'ı %50 canda buluruz. Amacımız onu healleyerek canını fullemektdir.
Dreamwalker onu heallemeyi kolaylaştırmak amacıyla odaya belirli aralıklarla portallar açar. Healerlar bu portallara girerek odanın üst kısmında uçarak kendilerine healing done buff ı veren ve stuck lenebilen toplardan aşağı inme süreleri gelene kadar toplamaktır. Bu toplardan alınan buff ın süresi kısıtlı olduğundan yeni portallar açıldığında hemen girmek ve yeniden topları toplayarak stuck düşürmemek gerekmektedir. Ayrıca bu toplar mana da doldurduğundan özellikle ilk portallara girmeden önce boss u healleyecek healerlar manalarını yakabildikleri kadar yakmalı ve en güçlü skillerini kullanmaktan combat boyunca çekinmemelidir.
Combata girdiğimizde Dreamwalker'ın etrafında bulunan add leri keserek combata başlarız. Dreamwalker'ın daha fazla heal almasını sağlayabilecek buffları da boss a atabilirsiniz. Odanın 2 tarafında bulunan 4 kapıdan 10 mande bir sol bir sağda toplam 2 tane açılırken 25 mande 4 kapı birden açılır. Bu kapılardan addler gelmektedir. Healerların dışında kalanların bu addleri kesmesi gerekmektedir. Bu addler ve özellikleri şöyledir:

Risen Archmage:
Bir lich olan bu mageler interrupt edilebilen Frostbolt Volley atmaktadır.Bu skill 40 yard içindeki herkese vurur ve 8 saniye boyunca hareket hızını %50 azaltır.
Bu addler rastgele birinin altına mana void adlı mor zone açarlar ve 6 yard çapındaki bu alanda duran herkes her saniye 800 mana kaybederler.
Rastgele birinin altına Column of Frost adlı mavi bir zone bırakırlar. Bu zone da bulunanlar frost hasar alırlar ve 3 yard çaplı bu zone dan çıkmadıkları takdirde yukarı fırlatılır ve düşerken fall damage alırlar.

Blazin Skeleton:
Kesme önceliği olan addlerdir. Bu addin iki skill i vardır. Bunlardan ilki olan fireball çok yüklü bir hasar vermemesine karşın Bu add Lay waste adlı skill ini cast etmeden öldürülmelidir. Bu skill 12 saniye boyunca her saniye alandaki herkese 4-5k civarı bir hasar vermektedir. 25 mande raidin 2 saniyede bir 100-125k hasar alacağı anlamına gelmektedir. Bu nedenle bu addin kesilme önceliği vardır.

Suppressors:
Bu addler çok sayıda gelir ve aggroları yoktur. Direk olarak boss a yönelirler ve öldürülene kadar bossun üzerine alınan heal'i %10 azaltan ve stucklenen bir debuff bırkaırlar. Her türlü frost, stun, nova gibi skill i yerler.

Blistering Zombies:
Bu zombiler Vurdukları kişinin armorunu 6 saniye boyunca %10 düşüren ve 3 saniyede bir 2000 hasar veren bi debuff bırakırlar. 5 kere stucklenen budebuff %50 armor düşürüen ve 3 saiyede bir 10k hasar vuran debuff a dönüşür. Bu add canı azaldığında patlar ve 15 yard içerisinde bulunan herkese 10k civarı bir hasar verir. Ayrıca 1 saniye ile 20 saniye arasında değişen ve her saniye 750 hasar veren bi debuff bırakır.

Gluttonous Abominations:
Bu addler Gut spray adlı skiliyle hedefe 15k civarı vururlar ve her saniye 3000 civarı bir hasar veren 1 ila 12 saniye arasında kalan bir debuff bırakırlar. Ayrıca alınan fiziksel hasarı da %25 artıran bir debuff bırakırlar.
Bu add öldüğünde içinden küçük flesh rot lar çıkmaktadır. Bu küçük addler tanklanmalıdır ve kısa süre içerisinde kesilmelidir.

Hard Mode Farklılıkları:

Harde mode da dreamwalker'in canı daha fazladır yani daha fazla heal atmanız gerekmektedir. Ayrıca boss sürekli bir hasarın yanı sıra addlerden de hasar almaktadır.


Sindragosa


Dreamwalker'ı healledikten sonra ilerideki asansörden aşağı ineriz ve odada geniş bir odada ilerideki kapı açılana kadar gelen trash mobları temizleriz. Kapı açıldığında önümüzde 2 ayrı trash pack ve ilerde uçan 2 frost wyrem görürüz. Bu packlerin içindeki küçük frost wyremlerı kestiğimizde bu dragonlar aşağı inecektir. 2 dragon u da kestikten sonra Sindirella "You're fool" diyerek alana doğru uçmaya başlayacaktır. İsterseniz combata önceden hazırlanarak 2. dragon u keser kesmez combata girebilir ya da Sindirella gelirken geriye kaçarak combatı resetleyebilirsiniz.


Sindragosa combatı toplamda 3 fazdan oluşmaktadır. Bu fazları tek tek anlatmak daha faydalı olacaktır. ilk iki fazda tek bir tank yeterken 3. fazda tanklar sırayla tanklamaktadır. Tank değişimi üçüncü fazda açıklanacaktır.

Faz 1: Yer fazı:

Frost Aura: 10 man normal mode da 3k 25 man normal mode da 4.5k damage raiddeki herkese her üç saniyede bir hasar verir. Boss combatı başladıktan boss ölene kadar üzerimizde kalır.

Cleave: Artık klasik olmuş skill. Boss un önüne geçenler cezalandırılır :D

Tail Smash: Bu skill de dragonlarda klasikleşmiş birşey. Kuyruk tarafına geçenler cezalandırılır :D Normal kuyruklardan farklı olarak kuyruk sürekli olarak o bölgedeki 20 yardlık bir alana vurur. Bu alanda bulunanlar 10k-15k gibi bir hasar alır ve knockback yerler.

Frost Breath: Boss belirli aralıklarla ön tarafına bu skill i üfler. 60 yard önündeki tüm hedeflere vuran bu skill 10 mande 30k civarında 25 mande 45k civarında vurmaktadır. Ayrıca 1 dakika boyunca hedefin %15 hareket hızını azaltırken %50 de atak hızını azaltır. Gear ı yetersiz olan tanklar frost resist gear giyebilir ve aldıkları hasarı azaltabilir.

Permeating Chill: Bu özellik fiziksel vuruşu yapan oyunculara bir debuff bırakmaktadır. Yapılan her atakta %20 şansla üzerinize gelen bu debuff stucklenebilir ve 2 saniyede bir 1k hasar almamıza neden olur.
Unchained Magic: Bu özellik ise yanlızca spell vuran classlara ve healerlara gelmektedir. Bu debuff üzerimize geldiğinde herhangi bir spell attığımız zaman 5 saniye sonunda 2000 hasar veren ve her spellde stucklenen ve stucklendiği miktarda hasar veren Instability debuff ını bırakır. Iceblock gibi skiller buff ı silmektedir.
Icy Grip: Boss belirli aralıklarla tüm raidi içine çeker. Hemen ardından ise Blistering Cold adlı skill i cast eder
Blistering Cold: 25 yard yakınındaki herkese 10 mande 30k 25 mande 35k hasar verir. 5 saniye cast süresi vardır.


Faz 2: Hava fazı

Boss havaya çıkar ve atak yapabileceğimiz uzaklığın dışına gider. Bu sırada 10 mande 2,25 mande 5 kişiyi seçer. Bu kişiler Frost Beacon ile marklar. Bu kişiler 7 saniye sonunda mage lerin iceblock una benzer bir buzun içine alınırlar. Bu buzu alan kişiler patlama anında 10 yard etrafına 16k civarı bir hasar verirler ve 10 yard içindeki mark almamış her oyuncu da buz içine girerek bu hasarı alır. Bu nedenle buz alanlar birbirlerinden 10 yard uzakta beklemelidir.
Seçilen oyuncualar buz olduktan sonra boss un attığı ve alanda rastgele bir bölgeye düşecek olan Frost bomb'dan hasar almamak için bu buzzların arkasına saklanırız. Boss 4 frost bomb attıktan sonra aşağı iner. Bu sırada frost bomblardan saklanırken bir yandan da buzlara hasar vererek 4. bomb düştükten hemen sonra buzları kırıp oyuncuları çıkarmak gerekmektedir. Aksi halde Her saniye %8 can kaybeden oyuncuları içeride ölüme mahkum etmiş oluruz. Oyuncular buz olmadan önce hot, shield gibi skilleri bu oyuncularda kullanmak oldukça işe yarar.

Boss aşağı indikten sonra Faz 1 yeniden başlar. Daha sonra boss yine belli aralıklarda Faz 2 ye geçer. Sindirella'nın canı %35 e inince saatin gece yarısı olduğunu farkeder ve 3. faz başlarü,

Faz 3: Yer fazı

Bu faza girdiğimiz andan itibaren boss bir daha yükselmeyecektir. Sonuç olarak Combatın ilk iki kısmından çok daha zor olan bu %35lik kısımda 1. fazda olan herşey vardır. Bunların dışında boss raidden rastgele birini seçer ve 2. fazda yaptığı gibi bu kişiyi buza alır. Yine bu kişi buza girene kadar yanında durmamak gerekmektedir.
Boss raiddeki herkese alınan spell hasarı %15 artıran ve stucklenebilen toplamda 5 saniye üzerimizde kalan bi debuff atmaktadır. Bu debuff ı belirli bir stuck de bir resetlemek gerekmektedir. Bunun için boss un görüş alanından çıkmak zorundasınız. Bunuda buza alınan oyuncunun arkasına geçerek yaparız. Bu fazda 2. tank ilk buz geldikten sonra üzerindeki mystic buffet ı buzun arkasında sildikten sonra boss u tauntlar ve 1. tank o an alandaki buz un arkasına geçerek debuff ı sıfırlar. Tanklar bunu sürekli olarak yapmak zorundadır. Boss sürekli buz atacağından buzlarıda aynı sıklıkla keserek diğer buzz un arkasına geçmek önemlidir. Faz 3 için her guild farklı taktikler denediği için bu taktikleri anlatma gereği duymuyorum.



Hard Mode farklılıkları:
Raid hasarının çok olduğu bu bossta herşeyin çok çok daha fazla vurduğunu duymak moralinizi bozabilir.
Boss un 2. fazda attığı frost bomb dan hasar alan kişi kesin ölmektedir.
Boss'un 1. ve 3. fazlarda attığı unchained magic attığı kişi aldığı damage i patlayarak yanında bulunan herkese verir. Yani 4 stuck varsa üzerinizde 8k lık bir patlama ile etrafınızdaki herkese 8k vurursunuz. Bu nedenle bu debuff ı alanlar hiçbir şekilde spell cast etmemlidir. Eğer ettilerse raidin dışına çıkarak tek başlarına patlamalıdır.
Bunun dışında 25 man'de 2. fazda boss 5 değil 6 kişiye buz atmaktadır.
Frost Breath'ın verdiği hasar'da normal mode a göre çok çok daha fazla olduğundan tanklar kesinlikle frost resist gear kullanmalıdır.






The Frozen Throne

Icecrown Citadel'in çatısı olan bu yere 3 kanadı temizledikten sonra ortada açılan teleport halkasına yürüyerek ulaşılır. Çatıya çıktığımızda tahtında oturan Lich King'i ve alanın tam ortasında duran Tirion'u görürüz. Tirionla konuştuğumuzda combat Lich King ve Tirion'un sohbetinden sonra başlar.
Lich King combatını daha önce anlattığımdan aynı taktiği buraya yazıp hard mode farklılıklarının yanında 25 man farklılıklarını da ayrı olarak yazacağım.

The Lich King:

Life: 17.000.000(10man Normal mode)

Taktik ve Skiller:

Lich King combatı phase phase öğrenmeniz gereken bir combattır. Combatta 3 ana phase vardır. Bunun dışında her phase değişimini de ayrı bir phase olarak görebilirsiniz.

1. Phase Tirion'la size saldırı emrini verdikten sonra başlar. Boss %70'e geldiğinde sona erer. %70 de ara phase başlamaktadır. İlk phasede dikkat etmeniz gerekenler ise şunlardır.

Summon Drudge Ghouls: Lich King 3 adet küçük ghoul çıkarır. Bu addleri off tank tanklayacaktır.
Summon Shambling Horror: Lich King 1 adet büyük ghoul çıkarır. Bu add de off tankta kalacaktır.

Bu addler tanklanırken dikkat edilmesi gereken nokta addler bosstan ve raidden 10 ar yard uzakta durmalıdır. Büyük olan Shambling horror ara sıra enrage olacağından bu enrage i silmek çok önemlidir. Bu görev için bir rogue veya bir hunter görevlendirilebilir. Bu addler stun yediğinden enrage olduklarında off tank bunlara stun vurarak enrage silinene kadar damage almaktan kurtulabilir. Aynı şekilde bu büyük addler Shockwave vurduklarından önlerine geçmemek gerekmektedir.

Necrotic Plague İlk phase deki en önemli noktadır. Bu disease i Lich King raidden rastgele birine(main tank hariç)atar. Bu disease i alan kişi hemen off tankın tankladığı addlerin yanına(önüne değil) gitmelidir. Bu disease 5 saniye sonunda 50bin gibi bir hasar verdiğinden disease i alanın addlerin yanına gittiğini gören kişiler bu disease i dispellemelidir. Dispellenen bu disease addlere bulaşacaktır ve addlerin üzerinde stacklenecektir. Bu stackler biriktikçe off tanktaki addler ölmeye başlayacaktır. Bu disease'i Lich King e bulaştırmanız durumunda ise Lich King Plague Siphon adında bir buff a sahip olur ve bu buff ın her stuck inde %2 daha fazla vurur. 30 saniye üstünde kalan bu buff raide zorluk yaşatabilir.

Infest: Combatın bir bakıma kırılma noktası. Bu skill i boss combatı başladıktan sonra %10'a kadar göreceksiniz. Bu debuff ı Lich King raiddeki herkese atar. 6500-7500 arası bir hasar veren bu debuff alan kişinin canı %90'ın üzerine çıkarılmadığı sürece silinmez. Bu nedenle raid heal ine dikkat etmek gerekmektedir.

İlk phase için cranged dps ve healerlar Tirion'un buza girdiği yerin hemen sağında melee dps ise boss un tanklanacağı yer olan merdivenlerin dibinde durmalıdır. Off tank ise çıkan addleri melee dps ile ranged dps ile tam bir dik üçken kuracak şekilde ranged dps e yakın olan kolonun yanında tanklamalıdır.
Boss %70 olduğunda ortaya doğru koşacaktır. Bu ara phasede bulunduğumuz alanın etrafını çevreleyen 2. bir buz tabakası vardır. bu buz tabakasının üzerine çıkmamız gerekmektedir. Bu buz tabakasının içindeyken off tankta hala addler olacaktır. Bu addlere ve off tank a kesinlikle yaklaşmamanız gerekiyor. Off tank bu addleri üzerlerindeki disease i yayarak öldürdükten sonra off tanka bulaşan disease i dispellemek gerekmektedir. Bu ara phase de rastgele birinin içinden bir add çıkacaktır. Bu add önünde bulunan yaklaşık 45 derecelik bir açıya vurabildiğinden önüne geçmemek gerekmektedir. Bunun dışında bosstan bize doğru gelen 6000 life lı küçük toplar bulunmaktadır. Bu toplarda tercihen mageler yoksa herhangi bir ranged dps tarafından kesilmelidir. Bu toplara yaklaşmanız durumunda knockback yiyecek ve aşağı düşeceksiniz. Bu nedenle ara phase biterken içeri girişte etrafta hala top varsa toplara kafa kafaya girmemeye dikkat edin.

2. Phase Lich King'in ara phase de üzerinde durduğumuz buz parçasını kırmasıyla başlar ve %40'a kadar devam eder. Bu phase combatın en zor phase idir.
2. Phase e girerken ara phasede üzerinde durduğumuz buzu derhal terketmeliyiz aksi halde o buzla beraber aşağı doğru bir yolculuğa başlayabilirsiniz. Phase değişimi tamamlandığında alanın tam ortasında boss un tam içinde toplanmalı ve ara phase de içimizden çıkan add kaldıysa onu öncelikli olarak kesmeliyiz. Yanlız boss un içinde sürekli olarak beklemeyeceğiz. Dbm kullanan bir kişi boss un atacağı skilleri uyararak dağılmanızı veya boss a toplanmanızı söyleyebilir. Bu phasede başımıza bela olacaklar ise şöyle:
infest: Bu beladan dediğim gibi %10 a kadar kurtulamayacağız ve raidi %90'a getirmeye devam edeceğiz.

Summon Val'kyr: Lich King 1 adete Val'kyr summon eder ve bu Val'kyr raidden rastgele birini alarak yana doğru ilerlemeye başlar. Her türlü stun slow effecti(%50 ile sınırlı) yiyen bu addler eğer kesilmezlerse raidden aldıkları kişiyi aşağı attıktan sonra giderler. Aşağı düşen kişiye "selametle" diyebilirsiniz. Val'kyr gelmeden önce dbm kullanan biri tüm raidi uyararak alanın tam ortasına toplamalıdır.
Defile:Bu skill de artık boss %10 a gelene kadar yakamızı bırakmayacaktır. Boss raidden rastgele birine(tanklar DAHİL) bu skill i atar. Bu skill i atmadan önce dbm kullanan biri raiddeki herkesin olabildiğince kenarlara gelmesi için herkesi uyarmalıdır ve herkes ayrık durmalıdır. Defile alan kişi olabildiğince kenara ve tek başına gitmelidir. defile alan kişi olduğu yere siyah yuvarlak bir alan bırakır. Bu alanda bulunan her kişi saniyede 3000 hasar alır ve alınan her hasarda bu alan büyür. Defile'ın zorluğu tüm azeroth u içine alabilecek kadar büyüme kapasitesine sahip olmalısıdır :D
Soul Reaper Defile gibi burda boss %10 a gelene kadar başımıza bela olacaktır. Soul reaper lich king i tanklayan kişiye lich king in attığı bir skilldir. Bu skill 5 saniye sonunda 50.000 gibi bir hasar vuracaktır. Burada dikkat edilecek nokta soul reaper alan tank cooldownlarını kullanmalı eğer cooldownlarını kullandıysa bu tanka healerlar cooldownlarını kullanmalı ve ciddi anlamda çok sağlam heal atmalıdır. Soul reaper alan tank hasarı almadan önce diğer tank lich king i tauntlamalı ve o soul reaper alana kadar tanklamalıdır.

Boss %40'a yaklaştığında boss u ortadan çekerek yan tarafta tanklamalısınız. Eğer o an Val'kyr gelecekse onun gelmesini bekleyebilir ve daha sonra yanlara geçebilir veya boss u nuke leyerek gelmeden %40 a indirebilirsiniz. Boss %40 a inince ortaya koşacaktır ve yine bir ara phase e girecektir. Bu ara phase ilk ara phase ile tamamen aynıdır. Ara phase biterken içeri gireriz.

3. Phase Boss'un ara phase de durduğumuz buzu kırmasıyla başlar ve %10'da sona erer. Bu phase de karşılaşacaklarımız ise şunlardır:
Defile: Yukarıda açıkladığım bu skill i%10'a kadar bu atmaya devam edecektir.
Soul Reaper: Yukarıda açıkladığım bu skill i%10'a kadar atmaya devam edecektir.
Bu phase de en büyük belalarımız ise şöyledir:
Vile Spirits: Boss 30 saniyede bir 8(?) adet Spirit summon eder. Bu spiritler boss un üzerinde uçmaktadır. Belli bir zaman sonra her biri rastgele birine(hepsi bir kişiyede gidebilir ayrı ayrıda) doğru giderek bu kişiye ve 5 yard etrafındaki herkese 10-15bin civarı bir hasar vurarak patlarlar. 66000 canları olan bu spiritler ranged dps tarafından olabildiğince hızlı kesilebildiği kadarı kesilmelidir.
Harvest SoulLich King tank harici rastgele birini seçer ve Frostmourne'u ile bu kişiyi kaldırır. Bu kişi 6 saniye boyunca saniyede 7500 shadow damage yer ve bu sürenin sonunda Frostmourne'un içine teleport olur. İçeri giren kişinin karşılaştığı sahne Arthas'ın babasının Spirit Warden ile savaşmasıdır. İçeriye giren kişi dps ise bu spirit warden a saldırmalıdır. Spirit warden "Soul Rip" isimli skill ini kullandığı an(channeling) bu interrupt edilmelidir. Eğer bu add zamanında kesilemez ve Menethil(Arthas'ın babası) ölürse Spirit Warden Dark Hunger skill ini kullanarak içerideki kişiyi öldürür.

Boss %10 a yaklaştığında herşeyi bırakıp boss u nukleyebilirsiniz. Boss %10 a geldiğinde raiddeki herkesi öldürür. Ama bu ölüm bizim değil kendi sonunun başlangıcıdır. Sakın burada release spirit yapmayın :D
Burada görecekleriniz oyunda gördüğünüz en güzel anlar olabilir. Lich King Frostmourne'u havaya kaldırır ve hepimizin ruhlarını emmeye başlar. Tam o sırada Tirion güç için dua eder ve içine alındığı buzdan çıkarak Lich King'in arkasından zıplar ve Frostmourne u kırar. Frostmourne'un içinden çıkan Menethil oyunun en karizma skill ini kullanarak(MASS RESURRECTION) hepimizi resler. Bu andan sonra havada savunmasız olarak duran Lich King'e dps yaparak boss u kesebilirsiniz.


25 man farklılıkları:
10 man e göre 25 mandeki alınan hasarları ve düşman hedeflerin canlarını saymazsak tek fark 2. fazda 1 yerine 3 valkyre gelmesidir.

Hard Mode farklılıkları:
Lich King hard mode olarak bambaşka bir combattır. Herkesin zaten oldukça fazla hasar aldığı normal mode a göre çok çok daha fazla hasar alınmaktadır. Örneğin 1. fazdaki büyük addler frenzy olduklarında tanklara 100k gibi hasarlar verebilmektedir. Genel olarak farklılıkları ise faz faz anlatmak daha yararlı olacaktır:

1. Faz:
Boss raidden rastgele birisine Shadow Trab adlı skill i atar. Bu kişinin o an olduğu bölgede 3 saniye sonunda 10 yard çapında siyah bir bölge oluşur. Bu bölgenin içinde durmanız halinde bu alan patlar ve bu alana yakın olanlar ile içindeki oyuncuya 25k civarı bir hasar ve alanın çok uzağına knock back atar. Boss un çıkardığı büyük addlerin berserk'leri hunter ya da roguelar tarafından hemen silinmediği takdirde tank ölecektir, bu nedenle bu konuda hassas olmak gerekmektedir.
2. Faz:
Bu fazda gelen valkyre lerin canları normal mode un 2 katı olduğundan bizi daha fazla uğraştırmaktadır. Bu nedenle elinizden geldiğince Valkyre leri stun da tutmalısınız. Valkyre ler canları %50 ye indiğinde taşıdığı kişiyi bırakarak boss un üstüne çıkarlar ve o an aggroları kimdeyse o kişiye ciddi bir şekilde vurmaya başlar. Bu valkyre ler of tank tarafından tauntlanmalıdır.
3. Faz:
Bu fazın zor yanı ise boss 1 kişiyi değil tüm raidi Frostmourne'un içine alır. Odaya girdiğimizde Arthas'ın babası ya da Frostmourne'un bekçisi yerine 3. fazda bossun summunladığı vile spiritlerle karşılaşırız. İçeriye girdiğimizde tüm raid tek nokta şeklinde durmalıdır ve gideceğimiz yoldaki vile spiritleri keserek temizleyerek odada gezmelidir. Bu vile spiritler düştükleri yere 10k gibi bir hasar verdikleri için ve sık düştükleri için dikkatli olmak gerekmektedir.
3. Fazı'da başarıyla geçip bossu kesecek veya kesmiş olan arkadaşları şimdiden tebrik ediyorum :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder